Sunday, July 19, 2009

Kamu Sememangnya Pelakon Terhebat

Baru - baru ini, hamba ada mendapat jemputan ke majlis konon nya kejutan.. akan tetapi.. kenapa yup tetiba majlis itu menjadi isu sensasi. Masa jemputan, tetiba sahaja ada list yang tak tersenarai... emm dah lah tu.. ingatkan kenapa, rupa-rupanya ada hamba Allah tu yang tidak boleh menerima kenyataan kehidupan dia bahawa, insan tersayang beliau bukan lagi menjadi milik nya.. Jadi mengapa perlu beremosi.. berlakon malah menjadi hipokrik...

Yang membuatkan hamba sedikit terkilan, mengapa si dia perlu mempengaruhi semua insan untuk menjadi serba salah.. Jangan tak percaya, pada majlis tersebut.. semua menjadi kaku dan kelu kerana si dia datang bersama teman barunya dan yang lain serba salah.. maklumlah nak jaga hati si hamba Allah.

Yang menjadi mangsa tersepit... teman-teman semua, mungkin senang sahaja mencari jalan penyelesaian. Si dia, buangkan sahaja sikap dengki, iri hati sakit hati... yang penting, terima sahaja kenyataan dan realiti kehidupan. Tak perlu melobi atau mempengaruhi sesiapa, kerana diakhir cerita, semuanya akan terbongkar dan penonton mampu menilai siapa kah dia yang sebenarnya.

2 comments:

rudy bluehikari said...

fuh...lamanya nunggu update... :)

keza said...

ruang chat sudah tiada ka .. erm.. pasal kes tu biasalah ... ada yang lebih teruk pun ada.... apa pun pd abg sham , selamat melayari hari mendatang , senyum selalu walaupun senyum dalam kedukaan... ;-) carO..