Monday, July 14, 2008

Orkid Lah..

Emm... baru baru ne hamba telah terjebak meminati pokok orkid.. ne semua gara-gara teman-teman hamba. Sebenarnya hamba telah mula jatuh cinta dengan pokok orkid sejak melihat pokok orkid di rumah teman hamba. Penjagaannya tidak lah terlalu remeh seperti mana orang perkatakan.. hanya kesabaran dan kesungguhan yang diberikan akan membuahkan hasil yang berbaloi.. heheheh... Bunga orkid memang cantik gile jika diperhalusi, bungga nya terlalu unik. Jenis orkid yang hamba perolehi ialah 'Palm Orkid' dan bungganya amat harum baunya.

Inilah hasilnya setelah hamba membelai dan menjaganya. Terima kasih buat teman hamba diatas pemberian hadiah tersebut.. akan hamba jaga orkid tu dengan baik.. buat bonda tercinta, terima kasih diatas tips-tips penjagaan orkid..

2 comments:

Irwan said...

wah... mcm tuju lagu di Era.. LOL
People said, kita kena bercakap dgn orkid everyday... Because they need more attention compared to other's flower and menurut psychologist org suka orkid ni ada sifat2 tertentu... Check it out.. :-)

Anonymous said...

eermmm... bukan ape aku nak comment pun bukan pandai sgt k..tapi ape yg aku leh ckp bloq nie ade daya tarikan tersendiri k!!!bukan sebab pic aku ade dlm tu aku nak puji !! honestly so ape yg leh aku ckp perkataan and susunan pic leh arh tahan creative arh jugak , so aku bagi A- ? ape2 tak puas hati contact aku k !!