Friday, November 7, 2008

MengHitung Sisa - SiSa 2008



Dalam diam, tahun 2008 mula melabuhkan sayapnya untuk meninggalkan kita.. Emm terlalu banyak kenangan indah, pahit, manis malah pengajaran yang hamba perolehi. Kini tibalah waktunya hamba membuka diari baru untuk 2009 yang bakal menjelma. 2008 sememangnya boleh dikatakan tahun yang amat getir dan tahun yang paling banyak cabaran yang hamba telah lalui.

Jika di hitung malah di coretkan pasti terlalu banyak drama dan slot yang terpaksa disunting semula dan adengan yang diluar skip dan arahan pengarah. Ingin hamba coretkan serba sedikit apa yang berlaku dalam perjalan hidup hamba pada tahun 2008.

Hamba kehilangan teman yang terlalu baik malah rapat buat hamba, kehilangan ini bukan bererti beliau menyambut seruan Ilahi tetapi hilang untuk kebaikan. Sepanjang 7 tahun mengharugi hidup bersama teman tersebut, banyak yang hamba pelajari. Akan tetapi pada tahun 2008 ini, terlalu banyak benda yang menghantui kehidupan kami semua. Hamba juga sempat mengenali siapkah musuh di dalam selimut hamba, mengerti erti perpisahan, mengajar erti kesabaran, malah pelajari bagaimana mengaharungi erti kesedihan dan kepayahan memerokai alam yang belum tentu itu milik kita.



Buat masa kini, 2008 banyak mengajar erti kehidupan, maksud sebagai teman, sahabat, kawan dan teman teristimewa. Peristiwa yang manis dilalui, tidak kurang juga.. hamba mula mengerti erti cinta, setia, SEpI, sayang dan kasih dengan lebih terperinci. Mungkin ini merupakan erti yang sebenarnya dari kejujuran seseorang itu.

2 comments:

a'azheem said...

it's not even christmast yet, enjoy 2008 to the fullest.

Anonymous said...

setiap pengalaman yang menimpa kita mengajar erti sebuah kehidupan