Monday, March 10, 2008

Breaking News Vs Breaking Heart

Huhuuuu... Akhir nye segalanya terjawab juga.. mungkin itu lah hebatnya teknologi yang serba canggih ini. Hahaha... segalanya terungkap.. aku mungkin tidak perlu segala penjelasan dari kau kerana aku juga tahu apa yang sebenarnya tersirat di dalam hati kau..

Cukup lah dengan segala penafian dan penidakan kau.. aku sudah cukup tabah untuk menghadapi segala kebarangkalian. Kebarangkalian yang mungkin kita sendiri mahukan. Mungkin dikala kekosongan dan ruang yang kita ciptakan itu telah cukup untuk kita memikirkan apa yang patut dilakukan.Mungkin kita terlalu alpa dengan ruang itu sehingga kita tidak tahu dimana kedudukan kita sebenarnya. Pergilah.. isikan ruang yang terbuka luas itu dengan segala pengisian yang kau rasa akan lebih bermakna. Pinta ku hanya satu... cukuplah dengan segala penipuan dan helah yang ingin menyakinkan aku selama ini. Maaf jika ayat aku terlalu kasar.. kerana aku tidak tahu lagi bagaimana hendak luahkan kerana aku juga tidak mampu menipu diri aku sendiri.

Don't ever leave the one you love for the one you like, because the one you like will leave you for the one they love.

2 comments:

Irwan said...

Kita sering kali cuba memberikan yang terbaik... Tetapi sering kali juga kita yang menderita atas segala yg kita lakukan... Tidak mengapa kerana..

Love and Life is like gambling... We do not know what gonna happen.. Kita mengharap kan panas sampai ke petang, tetapi taufan di tengah hari.. Itu bukan kerja kita.. :-)

Di kala kita tidak di hargai, tuhan sebenarnya mengajar kita erti dan bagaimana menghargai.. Dikala kita kekosongan/keserabutan jiwa, tuhan mengajar kita nikmat ketenangan dan lepangan jiwa... Dikala kita di tipu, tuhan mengajar kita erti kejujuran... Look.. There's always means and ways... seluas mana lautan dan langit seluas itu jalan penyelesaian..

Segala apa yang terjadi pasti ada sebab.. dan tak lupa juga, Di kala kita lemah, kecewa, gudah dan tekanan, sebenarnya tuhan mengajar kita erti KEKUATAN!...

I have strong believed you've got the strength, just at the moment.. u r weak. Jgn terlalu SAKITKAN DIRI kerana orang lain, SAYANGI DIRI kita supaya kita boleh menyayangi dan menerima sayang orang lain...Tiada apa yang lebih berharga dari kurniaan tuhan dari diri kita sendiri.. Sudah cukup ajaib dan perfect ciptaan nya..

You have to wake up!! Be strong and strong!! You rules ur emotion and mental... If u want to, u can do it... I hope you will...

Life is wonderfully, go and enjoy the wonderful life....

عيديد said...

Kenapa tak ckp nak dtg sini. Boleh I bwk jalan2