Monday, March 24, 2008

Exam.. Career..Life.. Love

Terlebih dahulu, Hamba ingin memohon ampun kepada semua pembaca setia blog hamba kerana tak sempat nak update dan melapurkan segala perjalanan hidup hamba. Bukan hamba terlalu sibuk tetapi keadaan tidak mengizinkan hamba. Baiklah, diatas permintaan kalian.. hamba cuba coretkan juga yup..

Sepanjang cuti hujung minggu, tidak banyak aktiviti yang hamba mampu lakukan. Hamba mengambil kesempatan tersebut dengan melihat-lihat barang dan keperluan yang hamba perlukan untuk rumah baru hamba kelak. Maklumlah.. time to move on Syamz! Stand up.. Face the real life.. macam-macam lagilah nasihat dari teman-teman dan keluarga tercinta. Puas hamba pusing-pusing seluruh kedai perabut dan juga Interior Design Shop just to get a new idea. Well, hamba masih lagi terpaut dengan apa yang hamba bayangkan di kepala ini. Hehhehe.. Nantikan lah hasilnya.. tunggu penggumuman hamba kelak..

Hamba juga sempat melayari website beberapa Institut Penggajian Tinggi Awam (IPTA) kerana hamba ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat Master (PJJ).. Ingat nak ambik MBA (Penggurusan Sumber Manusia) tapi memandangkan masa dan banyak lagi perkara yang perlu dipertimbangkan, jadi hamba rasa... hamba terpaksa tundakan impian tersebut. Mungkin ada baik nya juga kan.. tak apa.. janji hamba pada diri.. akan ku usaha melanjutkan pelajaran tersebut.
exam
Hari ini.. hamba menduduki peperiksaan dimana hamba perlu lalui untuk menguji kecekapan dan kemahiran hamba dalam bertugas.. Ia amat penting sekali dan bermakna kerana itu semua akan memberi kesan kepada kerjaya hamba sekarang. The point will effect my KPI and salary.. Jadi jangan lupa untuk mendoakan hamba yup..
Love
Wokies.. about my love stories.. nothing much to share coz we are doing the same things.. day in and day out. Mungkin ini yang terbaik bagi kami.. mendalami kehendak dan kemahuan diri sediri sebelum kita bekorban untuk orang lain ( yang belum pasti ada jalan penghujungnya ). Melihat teman kita tersenyum, mungkin itu lah yang terbaik kerana kita mampu mengukir senyuman kegembiraan walaupun jauh disudut hati hamba ini.. perasaan terkilan dan terguris masih belum sembur. Hanya satu sahaja nasihat hamba... Usah lah kita mencari kesalahan orang lain semata mata ingin menutup kesalahan sendiri. Ucapan maaf ada kala nya ia dapat mengilangkan rasa kepedihan itu.. tetapi.. kejujuran dari mu itu dapat menutup gurisan dihati ini.. Tapi keegoan yang mebuatkan kita lebih angkuh. Ahk..nak jiwang-jiwang lak.. Hamba ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada si dia kerana banyak mengajar hamba erti perjalanan hidup. Betul juga kata dia.. we still young.. so enjoy that momment and when we getting old, no body will turn and see us anymore.. Jadi.. hamba doakan semoga dia diketemukan dengan insan yang jauh lebih muda dan baik dari hamba.. i think even now, u smile and sound like u already get some one better.. congrate.

No comments: