Wednesday, October 29, 2008

Photoshop CS3



Pesanan orang dahulu kala 'Tuntutlah ilmu sehingga ke China' ... menuntut ilmu dari dalam buaian sehingga ke liang lahat.. bertapa mendalam nye kata-kata tersebut. Masa sekolah dahulu, banyak juga benda yang harus dipelajari.. Hamba selalu berkata... "Mengapa kita nak pelajari semua itu.. belajar apa yang kita benar-benar perlukan dalam kehidupan ini" lihat bertapa malasnya hamba ingin belajar dan tidak faham bertapa pentingnya ilmu ini.

Setelah hamba tamat pengajian di univesiti, alhamdulilah hamba mampu mencapai segala impian dan cita-cita hamba. Bukan senang hendak senang... bukan susah kalo nak jadi susah. Kini hamba mula mempelajari ilmu baru.. hehehe.. bagi mereka yang mahir dan tahu tentang photoshop CS3, baguslah.. itu merupakan kelebihan dan penguasaan bidang masing-masing.



Oleh kerana hamba telah jatuh cinta dengan menulis blog tentang perjalan hidup hamba, niat hamba bukan untuk mencari populariti tetapi mencoret catatan kehidupan hamba untuk tatapan hamba dikala usia meningkat.. Jadi, hamba ingin cuba pelajari tentang Photoshop supaya ia dapat membantu hamba membuat suntingan pada gambar-gambar yang ingin hamba paparkan. Sehingga kini, hamba masih tergapai-gapai mempelajari dengan manual yang ada ini.

5 comments:

Zuer said...

sorry...semalam tertidur ....
1st u go to layout
2. click add a gadget
3. pilih yang atas sekali: blog list
4. add your friend address
5. and save..

Syamz said...

thanx si much.. hehehe.. satu lagi ilmu yang hamba baru pelajari.. TQ

Anonymous said...

erm tuan hamba cuba guna cs2 photoshop , boleh gak try 'picasa software' lebih senang nak edit. or microsoft photo edit.

Anonymous said...

huhu..study time......

lalaalaa...pasni hebat la ko..

a'azheem said...

i'm preety fierce with photoshop yet still got alot of learning