Sunday, October 26, 2008

SaHaBat



Sahabat
Telah aku coretkan segalanaya
Telah aku luahkan segalanya
Telah aku catatkan segalanya
Telah aku kupas segalanya
Tetapi...
Mengapa kau masih ingin berlari

Sahabat
Terima kasih diatas penjelasan itu
Terima kasih diatas pengakuan itu
Terima kasih diatas kejujuran itu
Terima kasih diatas keikhlasan itu
Tetapi..
Mengapa kau masih menghantui aku

Sahabat
Mengapa kau perlu menyepi
Mengapa kau perlu berdalih
Mengapa kau perlu menipu
Mengapa kau perlu seribu alasan itu
Tetapi..
Mengapa kau perlu menipu diri

Sahabat
Hirisan Kata-Kata mu
Luahan kasih sayang mu
Janji-janji manis mu
Belaian dan sentuhan mu
Sebenarnya lakonan dikala kau kesunyian

Sahabat
Jika benar itu yang kau lakukan
Bertapa hinanya aku disisi mu
Bertapa murahnya maruh mu
Bertapa kotornya erti persahabatan itu

Sahabat
Kita semakin dewasa
Semakin matang
Kau mengutamakan kerjaya itu
Kau mempunyai kelas yang tersendiri
Kau tahu apa yang kau pinta
Berlari menuju harapan dan impian

Sahabat
Pinta aku hanya satu
Usahlah kenangan lalu membatasi
Perkenalan dan persahabatan ini
Usahlah kau dihantaui persaan malu
Sesungguhnya erti persahabatan ini
Jauh lebih bermakna dari itu
Untuk kita hargai selamanya

nukilan : syamseliman

1 comment:

Anonymous said...

hurm.. agak menyentuh juga hasil nukian syamz nie..