Saturday, September 27, 2008

Pergi Untuk Seketika - ( Part 01 )




Hari ini, hamba terlalu sibuk sehinggakan tak tahu nak buat apa.. ( kata sibuk.. tapi tak tahu nak buat apa? macam mana tu.... ) hamba rasa masa terlalu suntuk.. sehinggakan banyak lagi perkara yang masih belum hamba laksanakan.. Ramadhan dah nak meninggalkan kita.. maka itu lah kiraan hamba.. masa untuk hamba bersiap sedia untuk pergi berkhidmat untuk negara (semangat patriotik sanggat).


Dokument yang paling penting... emm passport dah nak tamat tempoh..

Hamba sibuk membuat persiapan terakhir sebelum menyambut Lebaran.. banyak sangat yang hendak dibuat.. Hamba akan ke luar negara pada 27 Sept 2008 dan akan kembali ke tanah air pada 4 Okt 2008. Bermakna.. hamba akan menyambut lebaran di negara orang.. Ahksss.. ini merupakan tahun ke-8 hamba tidak dapat meraikan lebaran bersama keluarga di kampung..

Sempat pose dalam check in beg..
kelihatan sungguh penat...

Seperti biasalah.. persiapan hamba merangkumi.. bekalan makanan (sebab nak makan ketupat dan rendang) dan pakaian sepanjang disana dan y ang penting baju melayu.. (raya ke?) ala .. mana tahu kalau-kalau dapat jemputan duta negara disana nanti.. heheheh

Sedap.. lebih enak kalo dimakan bergitu saja



Menu wajib dipagi raya..
tak akan nak bawa daun ketupat kot.. segera pun jadilah


Sesudah berbuka puasa.. hamba mula masak rendang ayam.. (sedap dan pedas... ) ye lah nak bawa bekal tuk makan dipagi raya nanti.. tidak ketinggalan ketupat segera.. (ditaja oleh ADABI) serta sedikit makanan ringgan.. Lama sebenarnya hamba tak masak rendang.. tapi skill tu masih ada lagi lah.. ne pun sempat tanya bonda dikampung.. resepi keluarga.. (kalo nak rasa.. jemputlah datang rumah terbuka kami)


Yang mana satu perlu hamba pilih ?

Masa untuk mengemas pakaian... alamak.. hamba tak tahu nak bawa baju melayu yang mana? warna apa yup yang sesuai? emmm.. pakai jelah baju warna kuning ne.. ala.. bukan nak pergi photoshoot.. just nak pakai pergi solat raya.. huhu.. nasib baik teringat nak bawa samping.. tetiba sedang kemas barang.. ada lah hamba Allah ne duk telefon hamba:

xxx : Salam
hamba : Salam

xxx : Tengah buat pe tu.. beb.. aku tengah ada big problem lah.. i really need your help..

hamba
: Kenapa ne..

xxx : Aku baru gaduh ngan my lover lah.. rasa2nya dia nak break lah

hamba : kenapa jadi bergini.. sabar.. buat mengucap..

xxx : Ko.. kan tahu problem kami.. macam mana yup..

hamba : Entahlah beb.. susah aku nak cakap.. berginilah.. apa kata ko cuba pujuk dia..

xxx : Ahk.. tak nak lah aku.. dia buat hal.. tapi aku sayang dia lah beb...
hamba : Then apa plan ko?

xxx : Aku baru lepas baca blog ko dari awal2 entry ko.. aku rasa ko mesti boleh tolong
aku..
hamba : beb.. kalo ko rasa nak luahkan pada aku.. aku sudi dengar.. tapi.. (serba salah nak ckp) Aku ngah sibuk nak pack barang2 aku ne..
xxx : Eh.. ko kan tak balik raya.. sibuk kemas brg nak g mana?

hamba : Aku kena kerja lah..

xxx : wokies.. nanti aku call ko balik.. tq

hamba : beb.. selesai aku kemas.. aku call ko.. jangan lak tak pick up phone.. banyak2 bersabar
dan jangan buat keja bodoh tau.. bye..



Sejam kemudian.. dia msg hamba semula...
" Beb.. thanx so much.. aku banyak pelajari dari blog ko.. now i know what to do.. i will try to follow ur step how to overcome this problem.. esok aku call ko, n will let u know what is my actions.. nite beb.. "

p/s : buat teman hamba itu... kita bukan insan yang sempurna.. jadi pelajari dari kesilapan bersama.

2 comments:

Anonymous said...

Huhu dah baca dah..now i know la and tekaan aku betul..Ala..ok la tu,aku lagi sedih..suma happen time my birthday and menjelang raya. Aku pun tak tau mcm ne nanti..Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa :(

Syamz said...

Sabar.. kerana kita tidak mampu hendak mengawal apa yang telah tertulis dalam perjalanan hidup kita.

Emm.. tidak semua tekaan kita akan tepat.. reuskan usaha untuk meneka.. HEhehehe