Tuesday, September 23, 2008

Persiapan SyahWaL


Menunaikan kewajipan.. membayar zakat

Lebaran semakin dekat.. persiapan semakin rancak.. lagu raya mula kedengaran di corong-corong radio.. malah ucapan sms untuk hari raya mula diterima.. tahun ini hamba tidak banyak memperolehi kad ucapan hari raya.. maklumlah teknologi dah canggih.. melalui email dan sms sudah cukup mengantikan diri untuk ucapan..

Suasana lebaran bergitu hebat dan mula terasa di pusat-pusat membeli belah.. seperti pertandingan hiasan tercantik.. heheh.. baguslah.. setidak-tidaknya warga kota mula terasa hanggatnya menyambut lebaran di kampung halaman..



Seronok mendengar persembahan gamilan..

Seperti biasa.. persiapan untuk menyambut lebaran bagi hamba tidaklah bergitu meriah sangat.. mungkin disebabkan usia semakin meningkat.. seperti biasa semuanya ala kadar.. tapi hamba dah buat persiapan awal-awal lagi dengan membuat peruntukan duit raya.. membeli sepersalinan pakaian dan yang penting baju melayu..

2 comments:

Zuer said...

ermm dah lama tak dengar gemilan..teringat masa konvo dulu heheh

Syamz said...

tu lah.. waktu konvo je kan.. tak pe kalo ada sesiapa nak jemput gamilan.. bagi tau.. nanti i bg no tel kumpulan tu.. kot2 tuk majlis kahwin ke.. open house ke..